Jump to content

Tópico dos Action Figures

Sonic
 Share

Recommended Posts

Em 05/02/2021 at 08:35, ragecom disse:

Esses Legos são maneiros, eu queria ter até, mas ocupa muito espaço.

Em 05/02/2021 at 10:42, Koi disse:

Esse diorama do Lego aí é pequenininho não tem cara de ser grande não a não ser que eles façam cenário separados e depois que você junta tudo e forma uma fase inteira

o negócio é que os China já tem figura bootleg desse Sonic versão Lego. um pouco de criatividade customização tu consegue montar um set desse eu acho que muito mais barato do que um set oficial

Enviado de meu moto g(8) play usando o Tapatalk

parece que aprovaram e pode vir outros

resize-800-450-895x375.png

Bits ‘N Bricks Podcast Highlights How LEGO Sonic Came to Be

Back in February, LEGO Ideas approved Viv Grannell’s Sonic Mania Green Hill Zone set featuring classic Sonic, the imposing Eggman Robot boss, the Hard Boiled Heavies, and modular chunks of Green Hill’s iconic landscape, and while we don’t have a release timetable for the set yet, it turns out we missed some small details back when Bits N’ Bricks, an official LEGO games podcast, did an episode on the Sonic Mania set and the LEGO Ideas process in February 2021.

In an interview with LEGO Group designer Samuel Johnson, he notes that the Mania build is a bit simpler and geometric in structure than most Ideas sets, in line with the series itself. Johnson hopes that this relationship with SEGA does give way to more partnerships as it did with Ghostbusters and Minecraft. Although changes normally occur between the original Ideas pitch and the final released product, LEGO Group’s designers work with the original Ideas submitter (as well as license holders) to make sure it maintains the spirit that the designer originally pitched and was voted on. Later, the team interviews John Choon, SEGA’s Director of Marketing, who expressed interest in seeing other characters and worlds represented as Lego projects in the future.

While the podcast episode doesn’t reveal anything concrete about the set itself or any future plans, it does highlight the LEGO Ideas process and all of the parties that need to be involved to fully realize an Ideas set.

Source: The Chao Channel
Thanks to VisionaryofSUPER for the news tip!

https://www.sonicstadium.org/2021/08/bits-n-bricks-podcast-highlights-how-lego-sonic-came-to-be/

Lembro quando pegava catálogos da Lego nas lojas de brinquedos do centro, seria legal eu pegar um do Sonic, mas onde trabalho não tenho mais acesso a esse local.

• 1 month later...

promo-ryu-010-b-scaled.jpg

promo-ryu-001-scaled.jpg

promo-ryu-002-scaled.jpg

promo-ryu-003-b-scaled.jpg

promo-ryu-004-scaled.jpg

promo-ryu-005b-scaled.jpg

promo-ryu-006-scaled.jpg

promo-ryu-008-scaled.jpg

promo-ryu-009c-scaled.jpg

promo-ryu-011-scaled.jpg

promo-ryu-012-scaled.jpg

promo-ryu-013-scaled.jpg

promo-ryu-014-scaled.jpg

É um Ryu feito com corpo Pinchen totalmente de borracha com articulações internas de metal. Peça bonita, mas o custo é algo e pra manter o material sem degradar é meio chatinho. 

• Like 1

Numskull Sonic the Hedgehog Advent calendar revealed – build your own statue!

Via Treasure Hunting Sonic comes news that a new Sonic product from Numskull is on the way just in time for Christmas: a Sonic the Hedgehog Advent calendar! Each day in December, leading up to Christmas, fans will open doors to reveal pieces of a buildable statue featuring classic Sonic riding a snowboard straight out of Sonic the Hedgehog 3‘s Ice Cap Zone. The product is currently up for pre-order on GameStop for $49.99. Will you be building a Sonic this holiday season?

Screen-Shot-2021-10-07-at-10.58.18-AM-75

244761908_884176168890165_7217332268766150857_n.jpg

244752910_884176175556831_6674777950461252359_n.jpg

244704616_884176165556832_7101151026140232095_n.jpg

http://segabits.com/blog/2021/10/07/numskull-sonic-the-hedgehog-advent-calendar-revealed-build-your-own-statue/

Falando em action figures, não sei se vocês já viram aquela coleção retrô do He-Man que lançaram aqui no Brasil. Tem inclusive o castelo, igual ao dos anos 90. Tô muito na fissura pra comprar todos bonecos, sendo que eu nem coleciono muito esse tipo de coisa (pra não falir de vez).

heman0.jpg

Até agora comprei o He-Man, o Esqueleto, o Hordak e o Gato Guerreiro.

• Like 1

9 minutos atrás, setzer disse:

Falando em action figures, não sei se vocês já viram aquela coleção retrô do He-Man que lançaram aqui no Brasil. Tem inclusive o castelo, igual ao dos anos 90. Tô muito na fissura pra comprar todos bonecos, sendo que eu nem coleciono muito esse tipo de coisa (pra não falir de vez).

heman0.jpg

Até agora comprei o He-Man, o Esqueleto, o Hordak e o Gato Guerreiro.

Muito tempo, fi. Na vdd isso saiu ano passado, mas os scalpers tinham comprado boa parte do estoque pra vender no precinho.

Ainda bem que conseguiu achar.

Eu tenho as miniaturas do He-Man, Esqueleto e Gorpo dessa coleção aqui a Micro Collection, paguei 10 reais em cada:

32df95b77afc46ec77b9716f0588e0a7.jpg

• Like 1

Em 08/10/2021 at 11:35, Koi disse:

Muito tempo, fi. Na vdd isso saiu ano passado, mas os scalpers tinham comprado boa parte do estoque pra vender no precinho.

Ainda bem que conseguiu achar.

Eu tenho as miniaturas do He-Man, Esqueleto e Gorpo dessa coleção aqui a Micro Collection, paguei 10 reais em cada:

Eu acho que também trouxeram poucas unidades para o Brasil. Pensaram que talvez não tivesse muita gente interessada, já que é algo retrô (eu sei que tem o remake, porém essa coleção é a retrô). Mas agora tenho visto com certa facilidade a venda nas lojas físicas de brinquedo. Creio que ainda não trouxeram a coleção inteira, estão trazendo aos poucos os personagens. No começo tinha só o He-Man, o gato guerreiro e o castelo. Agora já tem Hordak e vários outros. 

4 horas atrás, setzer disse:

Eu acho que também trouxeram poucas unidades para o Brasil. Pensaram que talvez não tivesse muita gente interessada, já que é algo retrô (eu sei que tem o remake, porém essa coleção é a retrô). Mas agora tenho visto com certa facilidade a venda nas lojas físicas de brinquedo. Creio que ainda não trouxeram a coleção inteira, estão trazendo aos poucos os personagens. No começo tinha só o He-Man, o gato guerreiro e o castelo. Agora já tem Hordak e vários outros. 

O Hordak faz parte da segunda leva. Na verdade a Wave 1 saiu antes do tempo em outubro do ano passado, agora repuseram a Wave 1 junto com a 2.

Edited by Koi
  • Like 1

5 horas atrás, Koi disse:

O Hordak faz parte da segunda leva. Na verdade a Wave 1 saiu antes do tempo em outubro do ano passado, agora repuseram a Wave 1 junto com a 2.

Eu achei muito massa. Eu tento não ficar vendo muito essas coisas de action figures, porque senão fico louco querendo (e sempre é caro, ainda mais se tiver que importar), mas esses bonequinhos do He-Man relançados parecidos com os das antigas eu não resisti, porque mexeu com o meu "eu retrô" :sarro:. Vou acabar comprando todos.

7 horas atrás, setzer disse:

Eu achei muito massa. Eu tento não ficar vendo muito essas coisas de action figures, porque senão fico louco querendo (e sempre é caro, ainda mais se tiver que importar), mas esses bonequinhos do He-Man relançados parecidos com os das antigas eu não resisti, porque mexeu com o meu "eu retrô" :sarro:. Vou acabar comprando todos.

Bom é que tá num preço pagável ao contrário de muita coisa por aí. O problema que tava tendo era o pessoal que tava comprando pra revender mais caro na primeira leva. 

• 4 weeks later...
4 horas atrás, Koi disse:

Data de lançamento/ preço? @Dav

opa metroid segundo a traducao para o ingles do site da famitsu:

edit:Koi

conversao hoje yen-real e traducao de texto usando o gogle:

8.580 Iene japonês igual a
414,59 Real brasileiro
10 de nov. 20:12 UTC · Fontes

Overview

• Product Name: Metal Gear REX
  • Price: 8580 yen [tax included]
  • Title of work: Metal Gear Solid
  • Release month: April 2022
  • Manufacturer: Kotobukiya
  • Specifications: Plastic model
  • Scale: 1/100
  • Prototype / Design: Katsuhiko Hori, Yasutomo Shimizu
  • Size: Overall length / approx. 220mm

* The image is quoted from the official Twitter and product page.

Description of item

In 2012, KONAMI's popular stealth action game "Metal Gear" series, which celebrated the 25th anniversary of the series' birth, has sold more than 30 million units worldwide.
From the representative series "Metal Gear Solid", the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" is commercialized for the first time as a plastic model.

Under the thorough supervision of Metal Gear REX designer Yoji Shinkawa, we have created the most faithful Metal Gear REX.
For camouflage, we have created a detailed painting layout based on the full-scratch Metal Gear REX created by Mr. Shinkawa for game development.

As an accessory, a special base that imaged the hangar in the play is attached.
It is a base that is compatible and expandable with the Kotobukiya "MSG Mechanical Chain Base" series.
In addition, as accessory figures, a total of 4 types of Solid Snake, 2 types of Cyborg Ninja, and Liquid Snake are included.
In particular, the Cyborg Ninja comes with two types: a normal standing state and a state of being stepped on by the impressive Metal Gear REX in the play.

The box picture is drawn by Yoji Shinkawa himself to provide a packaging full of official feeling.

* This product is a reproduction.
* The accessory figure will be unpainted.
* Camouflage pattern decals are not included. Please note that.
* The image is a prototype. It may be slightly different from the actual product. Also, it is painted for shooting

Kotobukiya has started pre-ordering the reproduction of the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" plastic model from " Metal Gear Solid " from today, November 9, 2021 (Tuesday).

[Reservation start] Metal Gear REX (reproduction) https://t.co/OV9Ih4Scys From "Metal Gear Solid", the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" is commercialized for the first time as a plastic model. Under the thorough supervision of art director Yoji Shinkawa, the most ... https://t.co/VHDoD3T4vR

— Kotobukiya Online Shop (@ kotobukiya_2han) 2021-11-09 11:00:00

This product is a plastic model of the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" that appears in "Metal Gear Solid". It is faithfully reproduced under the supervision of Mr. Yoji Shinkawa, an art director who is a designer of Metal Gear REX.

Also, as an accessory, a special base that imaged the hangar in the play is attached. Compatible and expandable with Kotobukiya's "MSG Mechanical Chain Base" series.

In addition, as accessory figures, a total of 4 types of Solid Snake, 2 types of Cyborg Ninja, and Liquid Snake are included. Liquid Snake reproduces the state of being in the cockpit. There are two types of Cyborg Ninja, a normal standing figure and a state of being stepped on by Metal Gear REX. Solid Snake is waiting for Stinger.

The box picture was drawn by Yoji Shinkawa himself. The price is 8580 yen [tax included].

https://shop.kotobukiya.co.jp/shop/g/g4934054021369/

Edited by Dav
  • Like 2

14 horas atrás, Dav disse:

opa metroid segundo a traducao para o ingles do site da famitsu:

edit:Koi

conversao hoje yen-real e traducao de texto usando o gogle:

8.580 Iene japonês igual a
414,59 Real brasileiro
10 de nov. 20:12 UTC · Fontes

Overview

• Product Name: Metal Gear REX
  • Price: 8580 yen [tax included]
  • Title of work: Metal Gear Solid
  • Release month: April 2022
  • Manufacturer: Kotobukiya
  • Specifications: Plastic model
  • Scale: 1/100
  • Prototype / Design: Katsuhiko Hori, Yasutomo Shimizu
  • Size: Overall length / approx. 220mm

* The image is quoted from the official Twitter and product page.

Description of item

In 2012, KONAMI's popular stealth action game "Metal Gear" series, which celebrated the 25th anniversary of the series' birth, has sold more than 30 million units worldwide.
From the representative series "Metal Gear Solid", the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" is commercialized for the first time as a plastic model.

Under the thorough supervision of Metal Gear REX designer Yoji Shinkawa, we have created the most faithful Metal Gear REX.
For camouflage, we have created a detailed painting layout based on the full-scratch Metal Gear REX created by Mr. Shinkawa for game development.

As an accessory, a special base that imaged the hangar in the play is attached.
It is a base that is compatible and expandable with the Kotobukiya "MSG Mechanical Chain Base" series.
In addition, as accessory figures, a total of 4 types of Solid Snake, 2 types of Cyborg Ninja, and Liquid Snake are included.
In particular, the Cyborg Ninja comes with two types: a normal standing state and a state of being stepped on by the impressive Metal Gear REX in the play.

The box picture is drawn by Yoji Shinkawa himself to provide a packaging full of official feeling.

* This product is a reproduction.
* The accessory figure will be unpainted.
* Camouflage pattern decals are not included. Please note that.
* The image is a prototype. It may be slightly different from the actual product. Also, it is painted for shooting

Kotobukiya has started pre-ordering the reproduction of the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" plastic model from " Metal Gear Solid " from today, November 9, 2021 (Tuesday).

[Reservation start] Metal Gear REX (reproduction) https://t.co/OV9Ih4Scys From "Metal Gear Solid", the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" is commercialized for the first time as a plastic model. Under the thorough supervision of art director Yoji Shinkawa, the most ... https://t.co/VHDoD3T4vR

— Kotobukiya Online Shop (@ kotobukiya_2han) 2021-11-09 11:00:00

This product is a plastic model of the nuclear-mounted bipedal tank "Metal Gear REX" that appears in "Metal Gear Solid". It is faithfully reproduced under the supervision of Mr. Yoji Shinkawa, an art director who is a designer of Metal Gear REX.

Also, as an accessory, a special base that imaged the hangar in the play is attached. Compatible and expandable with Kotobukiya's "MSG Mechanical Chain Base" series.

In addition, as accessory figures, a total of 4 types of Solid Snake, 2 types of Cyborg Ninja, and Liquid Snake are included. Liquid Snake reproduces the state of being in the cockpit. There are two types of Cyborg Ninja, a normal standing figure and a state of being stepped on by Metal Gear REX. Solid Snake is waiting for Stinger.

The box picture was drawn by Yoji Shinkawa himself. The price is 8580 yen [tax included].

https://shop.kotobukiya.co.jp/shop/g/g4934054021369/

Legal pra caramba esse veículo, num diorama ficaria massa.

Obs: vc lembrou meu nick antigo, rs. 

• Like 1

• 2 weeks later...