Jump to content
Nobody Joe

[Kickstarter] Shenmue 3

Recommended Posts

1299035945864857158.jpg

Hello everyone. Yu Suzuki here. It has been 14 years since Shenmue II first went on sale. The game system it was released on, the Dreamcast, is not around anymore, but the voices of the fans that have been eagerly awaiting the sequel are still there and are as loud as ever. Any country I visit for work, any event where I am up on stage, any interview I do, the question I always get asked is, “When is the next Shenmue coming out?”
Shenmue III on PS4
Moved by the fans and their passion, I have been constantly doing my homework and preparing for this day. And here it is — today marks the beginning of the Shenmue III project on Kickstarter. If there were to be a sequel to Shenmue, I wanted the voices of the fans to be heard, so we could make it together. I knew that could happen with Kickstarter.
PlayStation fans love video games, deeply understand video games, and have great ideas about what video games should be. Your support and cooperation will be absolutely necessary for this project. Our Kickstarter goal of 2 million dollars is certainly not an easy one. However, if we do reach that 2 million dollar mark, Shenmue will live again on PS4 (and PC).
The more our project can collect for game development during this campaign, the more the game will come alive — with more quests, more story events, more mini-games, the addition of a free-battle system, and more fight options. Stretch goals are part of the project to show supporting fans what they can expect as project funds increase. Like at the 2.5 million dollar stretch goal, Shenmue I & II flashback scenes will be added.
If you have not heard of Shenmue or are a first-time Shenmue gamer, this stretch goal will give you an even deeper gaming experience. Both you and your friends will benefit from your support, and you will be helping to create the next generation of Shenmue fans.
One of the rewards for the project will be the Shenmue III Demo Version. Something like this, of course, was not around for I & II. This is a Kickstarter-only privilege that will allow you to play Shenmue III before it gets to the stores. Besides me and the development team, those who play the Demo Version will really have the first word on the new Shenmue III.
We have a lot to show you, so please come and take a look at our project page.
So, until next time!

https://www.kickstarter.com/projects/ysnet/shenmue-3

Edited by Nobody Joe
  • Upvote 2

Ainda não convencido que com apenas 2M cara va fazer alguma coisa... mas vamos dar 90 reais apenas pelo hype.

Ainda não convencido que com apenas 2M cara va fazer alguma coisa... mas vamos dar 90 reais apenas pelo hype.

É o que disseram. Acho que isso é um teste, passando a Sony deve financiar de algum jeito, sei lá.

Tenho algumas dúvidas a respeito desse anuncio.

Cadê a Sega nessa história? A marca é dela e tenho certeza que não deram de graça pro Yu Suzuki.

Se a Sony tivesse comprado a marca, ela também financiaria o jogo.

Sobre o valor, lembem que Shenmue 1 custou 80 milhões. 2 é pouco.

Outra coisa que faltou foi anunciar um remaster dos dois primeiros, pois nunca joguei eles.

2 milhões é só o primeiro stretch goal, é óbvio que não vai parar por ai.

Deve arrecadar uns 6 milhões fácil.

Cadê a Sega nessa história? A marca é dela e tenho certeza que não deram de graça pro Yu Suzuki.

Outra coisa que faltou foi anunciar um remaster dos dois primeiros, pois nunca joguei eles.

Tá bem estranho mesmo, mas a sony deve ter um acordo com a sega.

Eu achei que não viveria pra ver o Hazuki saindo da caverna.

Meu God do pai do fi duma égua!#$

Suzuki, seu caralh\/do

Hoje em dia, eles vão economizar uma grana preta com o uso da UDK 4, coisa que na época eles gastaram um tremendo manpower e dinheiro criando engine e modelos pro saturn e depois jogarem fora e fazerem o mesmo pra engine na placa naomi pro dreamcast

O custo disso ai chuto que será na casa dos 30 milhões no máximo.

E também tem um fator que ninguém prestou atenção: não é pq vão fazer um Shenmue que será um jogo gigante e cheio de coisas igual o primeiro, pode ser que seja uma produção menor só pra encerrar a história .

Eu acredito e torço muito. E tinha gente postando para pararmos de acreditar nisso.

Compra garantida se sair.

É o que disseram. Acho que isso é um teste, passando a Sony deve financiar de algum jeito, sei lá.

Com certeza a sony vai dar uma ajuda, porque senão nem apareceria na conferencia dela, teria aparecido na da PC!

E também tem um fator que ninguém prestou atenção: não é pq vão fazer um Shenmue que será um jogo gigante e cheio de coisas igual o primeiro, pode ser que seja uma produção menor só pra encerrar a história .

Leia este topico

http://www.seganet.com.br/index.php?showtopic=60197

"Yes indeed, the story is far away from being completed and to be honest, I do not think that it's possible to end it during Shenmue III. If I had to do it my way, players would experience the ending during Shenmue V. But that seems to be a lot so I'm going to try to finish it within the next 2 games."

Not.

ce é chato hein? sai daqui e vai la jogar jogos do 360 no one

Com certeza a sony vai dar uma ajuda, porque senão nem apareceria na conferencia dela, teria aparecido na da PC!

Pior que eu acho que não viu, não faz sentido nenhum a sony bancar o jogo, lançar no kickstarter e deixar multi com o PC. Eu acho que essa aparição na E3 foi só pra fazer propaganda do jogo.

Leia este topico

http://www.seganet.com.br/index.php?showtopic=60197

"Yes indeed, the story is far away from being completed and to be honest, I do not think that it's possible to end it during Shenmue III. If I had to do it my way, players would experience the ending during Shenmue V. But that seems to be a lot so I'm going to try to finish it within the next 2 games."

Not.

E daí? Não é pq tem história pra fazer mais 10 jogos que significa que eles vão fazer.

ce é chato hein? sai daqui e vai la jogar jogos do 360 no one

Vc´s que são muito iludidos, vai com mais calma.

deixa a gente ser feliz

Pior que eu acho que não viu, não faz sentido nenhum a sony bancar o jogo, lançar no kickstarter e deixar multi com o PC. Eu acho que essa aparição na E3 foi só pra fazer propaganda do jogo.

E daí? Não é pq tem história pra fazer mais 10 jogos que significa que eles vão fazer.

Vai ter mais 2 sim.

E se ficar reclamando, vai ter mais uns 4

• Upvote 1

deixa a gente ser feliz

Goldenho, vai dormir, descansa, deixa o hype passar que amanhã vc vai acordar e perceber que ainda tem muito tempo até esse jogo sair.