Jump to content
Nobody Joe

[Kickstarter] Shenmue 3

Recommended Posts

Shenmue III DLC ‘Story Quest Pack’ launches February 18

An exciting new chapter for Ryo.

Shenmue-III_2020_02-14-20_002_600.jpg?ca

The second major downloadable content for Shenmue III, “Story Quest Paxk,” will launch on February 18 for $5.99 / £4.99 / €5.99, publisher Deep Silver and developer Ys Net announced.

Shenmue-III_2020_02-14-20_003_600.jpg?ca

The add-on will be available to purchase via the PlayStation Store and Epic Games Store. Users who have purchased the “Complete DLC Collection” will automatically gain access to the content on release day.

Shenmue-III_2020_02-14-20_001_600.jpg?ca

Here is an overview of “Story Quest Pack,” via Deep Silver:

The latest and anticipated downloadable content “Story Quest Pack” sees our intrepid and fearless adventurer Ryo Hazuki cross paths with a familiar face from the past Zhang Shugin, and quickly become embroiled in a new escapade where nothing is as it seems… Prepare yourself for an exciting new chapter!

*You must have reached Niaowu or have save data on which the game has been cleared to play.

Shenmue III is available now for PlayStation 4 and PC via the Epic Games Store.

View a new set of screenshots at the gallery.

https://www.gematsu.com/2020/02/shenmue-iii-dlc-story-quest-pack-launches-february-18

Edited by Dav

Voltando tópico para dizer que ainda não consegui jogar 1 hora do jogo, mas primeira meia hora foi MUITO RUIM. Pois uma coisa é o jogo do DC na sua época, outra eh vir em 2019 e não saber fazer uma recapitulação do jogo um "de volta"  para jogador que esperou todo esse tempo, enfim é monótono e lento,  ficou fácil ele ser esquecido e amargurar as baixas vendas.

On 2/20/2020 at 11:31 PM, DHX said:

Voltando tópico para dizer que ainda não consegui jogar 1 hora do jogo, mas primeira meia hora foi MUITO RUIM. Pois uma coisa é o jogo do DC na sua época, outra eh vir em 2019 e não saber fazer uma recapitulação do jogo um "de volta"  para jogador que esperou todo esse tempo, enfim é monótono e lento,  ficou fácil ele ser esquecido e amargurar as baixas vendas.

Eu joguei até chegar na segunda cidade, quase indo pro castelo.

Mas eu desisti do jogo quando ele me fez perder uma luta na cutscene, pela segunda vez. Nada mais anti-Shenmue que isso.

Aí vi o final pelo YouTube e... WTF, que merda!

Ainda bem que gastei apenas uns centavos entre energia e banda de internet pra baixar esse trem.

Joguei uma tempo e parei, chato pra cacete.

Usando a pá, voltei a jogar acabei de enfrentar um grandão de cabelo rosa, é para perder aquilo por cut cene ou tem um QTE "invisível" ?
Estou jogando no PS4 e estou com pena do console, barulho infernal e frame drop toda hora, sério, jogo pesa universos.
Tem algum lugar para xingar o falcatrua do Yu Suzuki ? gráficos ruins, jogabilidade pior que original, ok... mas fazer um jogo sem final que se arrasta para ser longo, não tendo dinheiro, ai é não dá para perdoar e culpar a falta de verba.

5 horas atrás, Sonymaster disse:

Tinha até esquecido desse jogo, ninguém mais falou dele depois que jogou e tal 

Para quando cairmos em sites como dessa lista, não confiarmos:
78081166_2769017873121025_14850817082051

Poxa, pelo visto o jogo parece bom, mas era um demake para o Dreamcast.

19 horas atrás, Sonymaster disse:

Poxa, pelo visto o jogo parece bom, mas era um demake para o Dreamcast.

Estou jogando, mas o problema não é "ignorar 20 anos de jogos" e sim fazer mal, o que a 20 anos sabia fazer.

Vou terminar novamente o II e em seguida vou pegar o III pra jogar. Acho que vai ser o mesmo feeling de SoR 4: não é tudo que a gente sonhava, mas é melhor que não ter saído nada. Merece ser jogado pelo menos pelo "esforço" de terem tentado novamente.

Estava vendo uns videos sobre o jogo porque estava com muita vontade de comprar, mas queria tentar jogar os primeiros antes para lembrar um pouco da estória. 

Yu Suzuki acha Shenmue 4 possível e pensa em jogo mais comercial

Após realizar o sonho dos fãs mais antigos da Sega e lançar Shenmue 3 no final do ano passado, o designer Yu Suzuki pretende continuar a série e eventualmente levá-la a um público maior.

Falando com o site IGN Japan, Suzuki disse acreditar que Shenmue 4 é um projeto possível, apesar de nada estar confirmado, e ele já tem uma visão de como ele seria.

Shenmue 3 foi considerado pela própria editora Deep Silver um “jogo de nicho” e, portanto, suas ambições comerciais eram bem limitadas. Aparentemente, o jogo vendeu pouco fora da campanha bem sucedida de financiamento coletivo, quando foi apoiado pelos fãs mais ardorosos. Mas se tiver uma nova oportunidade para continuar Shenmue, Suzuki quer criar um jogo mais comercial.

“Se eu tiver a oportunidade de fazer Shenmue 4, e acho que terei, sei como satisfazer jogadores casuais, então quero fazer um jogo que agrade a todos”, disse o veterano ex-Sega.

Com Shenmue 3, eu realmente respondi às solicitações dos fãs, então não pensei necessariamente em ganhar dinheiro. Mas, como administro um negócio, tenho que pensar no que pode vender se quiser continuar”.

Suzuki deu exemplos concretos das escolhas que podem ser feitas em um eventual Shenmue 4. “Existem coisas diferentes, como adicionar marcadores de busca, melhorar o deslocamento rápido, funções para acelerar o tempo e tornar a interface do usuário mais simples de entender. Eu gostaria de usar marcadores de missões para separar as missões principais e secundárias de troca de dinheiro ou luta. Poderíamos também sentar em um banco para avançar o tempo mais livremente”.

“Tenho idéias de como podemos incorporar melhorias sem trair o sentimento de Shenmue”, acrescenta. Em relação à estrutura do jogo, Yu Suzuki parece mais interessado na idéia de oferecer espaços fechados com maior densidade de NPCs, em vez de tender para um mundo cada vez mais aberto. Mas antes de prosseguir, a produtora Ys Net ainda precisa do mesmo fervor de quando anunciou o Shenmue 3 para se cercar dos parceiros certos. “Espero que os fãs que esperaram por Shenmue 3 por 20 anos e que estejam satisfeitos mostrem a mesma demanda por Shenmue 4”, disse ele.
Fonte: https://www.outerspace.com.br/yu-suzuki-acha-shenmue-4-possivel-e-pensa-em-jogo-mais-comercial/

3 horas atrás, Sonymaster disse:

Yu Suzuki acha Shenmue 4 possível e pensa em jogo mais comercial

Após realizar o sonho dos fãs mais antigos da Sega e lançar Shenmue 3 no final do ano passado, o designer Yu Suzuki pretende continuar a série e eventualmente levá-la a um público maior.

Falando com o site IGN Japan, Suzuki disse acreditar que Shenmue 4 é um projeto possível, apesar de nada estar confirmado, e ele já tem uma visão de como ele seria.

Shenmue 3 foi considerado pela própria editora Deep Silver um “jogo de nicho” e, portanto, suas ambições comerciais eram bem limitadas. Aparentemente, o jogo vendeu pouco fora da campanha bem sucedida de financiamento coletivo, quando foi apoiado pelos fãs mais ardorosos. Mas se tiver uma nova oportunidade para continuar Shenmue, Suzuki quer criar um jogo mais comercial.

“Se eu tiver a oportunidade de fazer Shenmue 4, e acho que terei, sei como satisfazer jogadores casuais, então quero fazer um jogo que agrade a todos”, disse o veterano ex-Sega.

Com Shenmue 3, eu realmente respondi às solicitações dos fãs, então não pensei necessariamente em ganhar dinheiro. Mas, como administro um negócio, tenho que pensar no que pode vender se quiser continuar”.

Suzuki deu exemplos concretos das escolhas que podem ser feitas em um eventual Shenmue 4. “Existem coisas diferentes, como adicionar marcadores de busca, melhorar o deslocamento rápido, funções para acelerar o tempo e tornar a interface do usuário mais simples de entender. Eu gostaria de usar marcadores de missões para separar as missões principais e secundárias de troca de dinheiro ou luta. Poderíamos também sentar em um banco para avançar o tempo mais livremente”.

“Tenho idéias de como podemos incorporar melhorias sem trair o sentimento de Shenmue”, acrescenta. Em relação à estrutura do jogo, Yu Suzuki parece mais interessado na idéia de oferecer espaços fechados com maior densidade de NPCs, em vez de tender para um mundo cada vez mais aberto. Mas antes de prosseguir, a produtora Ys Net ainda precisa do mesmo fervor de quando anunciou o Shenmue 3 para se cercar dos parceiros certos. “Espero que os fãs que esperaram por Shenmue 3 por 20 anos e que estejam satisfeitos mostrem a mesma demanda por Shenmue 4”, disse ele.
Fonte: https://www.outerspace.com.br/yu-suzuki-acha-shenmue-4-possivel-e-pensa-em-jogo-mais-comercial/

Esse falcatrua acha que com 3 jogo que NINGUÉM FORA DO KICKSTARTER quis, vai convencer a quem em lançar um 4 ?
Fora o que pontos citados, PQP! Cara simplesmente acha que Fast travel é "casual". Sério casual é ficar com monte de mini jogo merda, pq era legal a 20 anos atrás! Sério ! Cara não nota que não da de ficar fazendo A MESMA COISA, putz. 
Picareta ou fora da realidade ?

1 hora atrás, DHX disse:

Esse falcatrua acha que com 3 jogo que NINGUÉM FORA DO KICKSTARTER quis, vai convencer a quem em lançar um 4 ?
Fora o que pontos citados, PQP! Cara simplesmente acha que Fast travel é "casual". Sério casual é ficar com monte de mini jogo merda, pq era legal a 20 anos atrás! Sério ! Cara não nota que não da de ficar fazendo A MESMA COISA, putz. 
Picareta ou fora da realidade ?

Acho que ele quer manter seu estúdio à custa dos fãs do jogo, por isso ele declara logo como vai fazer para ver a reação do público e acharem que é válido eles vão cair em cima.

Complete Shenmue III Soundtrack Releasing to CD, Vinyl and Digital

Shenmue III, which released almost a year ago, will see a complete soundtrack release from Ys Net, Brave Wave Productions and Limited Run Games. Weighing in at 195 music compositions, which consists of both old and new tracks, the soundtrack will see release on CD, vinyl and digital. If you want options, you better believe they have them!

The CD edition consists of 6 discs, and includes a special box and liner notes for $49.99. The digital edition will be available on all major streaming services for $30. The vinyl edition comes in three flavors: a 2-LP Music Selection release with 33 of the game’s most iconic tracks (which would fit well along side the Data-Discs releases of Shenmue and Shenmue II) for $39.99, a 5-LP Volume 1 which features the Bailu Village music for $124.99, a 6-LP Volume 2 which features the Niaowu music for $149.99, and finally an 11-LP Definitive Soundtrack Complete Collection release in a massive box for $299.99. There will also be a limited run of 500 Complete Collection LP box sets featuring a poster autographed by Yu Suzuki for $349.99.

All physical releases will be available for pre-order starting November 20 from Limited Run Games and BigWax (for European customers). After the break, check out the complete breakdown of all the editions. Which one/s do you plan on picking up?

CD Edition
The CD Edition will come on 6-CDs, housed in a special box with a complete booklet of liner notes (in both English and Japanese) by Yu Suzuki and other members of the Shenmue community, as well as archival artwork. Available for pre-order from Limited Run Games starting November 20 for $49.99 and through general distribution afterward.

Digital Edition
The digital edition will be available via the Brave Wave Productions Bandcamp for $30, or via all major streaming services and digital storefronts (prices may vary). Bandcamp pre-orders commence on November 6 and unlock on November 19.

There will be 5 variations of the vinyl edition:

Shemnue2LP_MockUp_LP_2Pocket_Signed_NoJa

Shenmue III Original Soundtrack Music Selection
Available on 2 150g 12” gold vinyl and silver vinyl, this abridged edition features 33 of the most iconic tracks in Shenmue III. It comes in a gatefold and includes a booklet with liner notes (in both English and Japanese) by Yu Suzuki and other members of the Shenmue community, as well as archival artwork. It also includes a digital download code for all 33 tracks. Available for pre-order from Limited Run Games starting November 20 for $39.99, €40 from BigWax and through general distribution afterward.

Shenmue3Vol1_DeluxeVinylBox-750x745.png

Shenmue III The Definitive Soundtrack Vol. 1: Bailu Village (GS-020-V1)
The 20th milestone release in the Generation Series lineup, this 5-LP abridged set features 82 tracks that play in the first half of Shenmue III, which takes place in Bailu Village. Comes in a top lid box (similar to recent Generation Series releases from Brave Wave) with liner notes, archival artwork and a digital download code for all 196 tracks. Available for pre-order starting November 20 from Limited Run Games for $124.99 and for €125 on BigWax.

Shenmue3Vol2_DeluxeVinylBox-750x745.png

Shenmue III The Definitive Soundtrack Vol. 2: Niaowu (GS-020-V2)
The 20th milestone release in the Generation Series lineup, this 6-LP abridged set features 113 tracks that play in the second half of Shenmue III, which takes place in Niaowu. Comes in a top lid box (similar to recent Generation Series releases from Brave Wave) with liner notes, archival artwork and a digital download code for all 196 tracks. Available for pre-order starting November 20 from Limited Run Games for $149.99 and for €150 on BigWax.

11VinylBox_Sleeves_Mockup-750x966.png

Shenmue III The Definitive Soundtrack Complete Collection (GS-020-CC)
This unprecedented 11 150g 12” vinyl set features all 195 tracks in their complete glory, combining the vinyl from both Vol. 1 and Vol. 2 into one comprehensive set. All 11 vinyl are housed in a gorgeous sturdy flip-top box set with liner notes, archival artwork and a digital download code for all tracks. Pricing will be announced closer to the launch of pre-orders in November. This set will be offered exclusively by Limited Run Games in North America and BigWax in Europe and elsewhere for a limited time only. Available for pre-order starting November 20 from Limited Run Games for $299.99 and for €300 on BigWax.

Shenmue III The Definitive Soundtrack Complete Collection – Signed by Yu Suzuki (GS-020-CC-LE)
This is the ultimate Shenmue fan’s collector item! It includes all of the above from Shenmue III The Definitive Soundtrack Complete Collection, plus an exclusive A4-poster signed by Shenmue creator Yu Suzuki. Limited to 500 units only exclusively through Limited Run Games and BigWax. Available for pre-order starting November 20 from Limited Run Games for $349.99 and for €350 on BigWax.

For more information on the various versions of the Shenmue III soundtrack, please visit www.limitedrungames.com (@LimitedRunGames) and www.bravewave.net/genseries (@BraveWaveMusic).

http://segabits.com/blog/2020/10/23/complete-shenmue-iii-soundtrack-releasing-to-cd-vinyl-and-digital/

peguei um ranço desse jogo.
pqp

Já existe um Shenmue que deu certo, se chama Yakuza.

Tá na hora de se aposentar vovô, agradecemos pelos seus inúmeros serviços prestados mas pode ir embora agora.

• Like 1
  • Upvote 1

Shenmue III for PC coming to Steam on November 19

One year after Epic Games Store release.

Shenmue-3-Steam_11-06-20.jpg

Publisher Deep Silver and developer Ys Net will release the PC version of Shenmue III via Steam on November 19, the compnies announced.

Shenmue III first launched for PlayStation 4 and PC via the Epic Games Store on November 19, 2019.

Here is an overview of the game, via Deep Silver:

About

Shenmue changed the face of video games. The series, considered to be the father of free-roaming, open-world RPGs, returns to the fore this year with the release of Shenmue III.

Shenmue III resumes the epic storyline started by master storyteller Yu Suzuki more than 20 years ago. Suzuki, a pioneer of open-world games and immersive experiences, is set to add a bold new chapter to the sweeping tale of young martial artist Ryo Hazuki.

Soon, players will be able to resume Hazuki’s breathtaking journey.

What is Shenmue III?

Shenmue III brings to life an exciting, living-and-breathing world, one filled with thrilling locales to explore, puzzles to solve, and enemies to thwart. Players take the role of Ryo Hazuki in a story-driven and revenge-fueled adventure with a cast of incredible characters. Powered by innovative and skill-adaptable Free Battle and Special Skill systems, Shenmue III is the sequel fans have been waiting for.

Players will find Shenmue III a deeply personal experience, with rich landscapes and towns brimming with action. Shenmue III is not to be “played,” but rather “lived.” Days in Shenmue III are spent exploring, talking with unique characters, and taking part in exciting activities throughout the world. As Ryo, players grow and master their kung-fu power by training and gaining new skills, enabling them to face off against fearsome enemies.

Each game of Shenmue III, as with each person’s life, will be a unique adventure.

Who is Shenmue III for?

Shenmue III isn’t just for fans of the series. It’s for everyone.

Yu Suzuki’s newest adventure blends elements from beat-’em-ups, simulations, and RPGs, but is designed for people of all levels of skill and experience. The immersive world of Shenmue III will appeal to everyone who loves a good story, great characters, and beautiful environments.

What if I haven’t played Shenmue and Shenmue II?

Don’t worry! Shenmue III includes a special “recap digest” movie created by Yu Suzuki that retells Ryo Hazuki’s story from the beginning. Players can also speak to non-player characters they encounter to learn all about the events of the first two Shenmue games.

Key Features

• Epic Story from the Mind of Yu Suzuki – Yu Suzuki has created some of the best video games ever made, including Space Harrier, Daytona USA, and Virtua Fighter. Now, he returns to write and direct the third installment in the beloved Shenmue series. In Shenmue III, players can expect a rich, deeply enthralling story and an unparalleled journey across China.
  • Realistic and Compelling Characters – The Shenmue series has been known for its inimitable characters, and Shenmue III continues this tradition. Players exploring Shenmue III’s vibrant world will find it populated with all manner of villagers, shopkeepers, villains, and heroes.
  • Battle SystemShenmue III offers a dramatic and challenging Battle System, one where players can upgrade Ryo Hazuki’s move set in order to defeat the toughest foes.
  • Beautiful LandscapesShenmue III lets players explore a gorgeous, charm-laden, and danger-filled China. From festive towns to dark and dank enemy lairs, Shenmue III provides players with a wealth of vistas to immerse themselves in.

https://www.gematsu.com/2020/11/shenmue-iii-for-pc-coming-to-steam-on-november-19

Edited by Dav

Ia sair originalmente na STEAM... até que a empresa (sei lá se foi a Depp Silver ou a YSNet) recebeu uma proposta de exclusividade temporária (1 ano) em troca de algo.

Esse jogo não vale a banda de internet gasta com o torrent.

Baixei o Jack pra testar e quem sabe comprar o jogo, joguei por umas 3 horas e desisti.

Desinstalei o jogo e parei por aí, deu dó de quem ajudou na campanha.

Jogo chato pra cacete.

Em 24/10/2020 at 20:40, Neo disse:

Já existe um Shenmue que deu certo, se chama Yakuza.

Tá na hora de se aposentar vovô, agradecemos pelos seus inúmeros serviços prestados mas pode ir embora agora.

Yakuza é tão melhor, que mesmo de nicho japoronga já está no oitavo game da franquia, é anos luz na frente de Shenmue. 

Pra mim são jogos feito por diretores diferentes com propostas diferentes. Não cabe comparação. Shenmue é exemplar no que se propõe: a exploração de um mundo virtual extremamente detalhado e com pacing bem lento (acelerou no Shenmue 2), com combates espalhados pelo caminho. Yakuza é um jogo de ação com pitadas de exploração.

• Like 1