Jump to content
Sign in to follow this  
Dav

NEOGEO Arcade Stick Pro console e ou controle

Recommended Posts

Posted (edited)

snk20.jpg

SNK Corporation chairman Ge Zhihui confirmed the development of a new Metal Slug for console and Neo Geo versions 2 and 3 during an investor relations press conference in Seoul.

According to Ruliweb report, citing a question-and-answers with Zhihui, the new Metal Slug game is separate from the mobile game in development at Tencent.

And while Neo Geo versions 2 and 3 were decided following higher than expected sales of Neo Geo Mini, they are unrelated to the device.

In other news, Zhihui also confirmed that SNK Heroines: Tag Team Frenzy—which launched for PlayStation 4 and Switch in September 2018, followed by PC in February 2019—has sold 300,000 copies

Thanks, @gatoray_kof.

https://gematsu.com/2019/04/new-metal-slug-for-console-neo-geo-2-and-3-in-development

site coreano

https://bbs.ruliweb.com/news/read/121126

Edited by Dav

Neo-Geo_08-01-19.jpg

SNK will soon announce a new Neo Geo hardware, the company teased.

“A next-gen Neo Geo hardware is coming after Neo Geo Mini,” the company said in a tweet. “With a modern design and a wonderful play feeling, and you can even link it to Neo Geo Mini, the new hardware will provide you a Neo Geo journey that you have never experienced.”

The Japanese version of this tweet reads a bit differently, stating, “Following Neo Geo Mini, a new Neo Geo hardware will appear. With leading-edge design, excellent play feel, and linkability to Neo Geo Mini, it will offer a Neo Geo experience like no other. Details will be announced soon. Please look forward to it.”

This new hardware may be related to the Neo Geo versions 2 and 3 SNK said were in planning back in April.

Stay tuned.

https://gematsu.com/2019/08/snk-to-announce-new-neo-geo-hardware-soon

aposto que vai ter a inteligencia artificial chinesa incorporada

Não entendi nada. Alguém explica?

Informação vaga ainda mas acredito que o Mini podera ser acomplado nele pra algum recurso. O jeito é aguardar mais noticias. Mas o nome neogeo sempre me traz esperança de ver algo bacana e depois do excelente Samurai que saiu recentemente começo acreditar que pode vir coisa grande e boa dessa vez.

SNK announces NEOGEO Arcade Stick Pro
"Pro-Gear Spec Advanced Entertainment System."

NeoGeo-Arcade-Stick-Pro_09-02-19.jpg

SNK has announced the NEOGEO Arcade Stick Pro, a “Pro-Gear Spec Advanced Entertainment System” based off the NEOGEO CD controller, and the next hardware from the company following the NEOGEO mini.
Further information will be announced at a later date.

https://gematsu.com/2019/09/snk-announces-neogeo-arcade-stick-pro

The NEOGEO Arcade Stick Pro, which was first announced earlier this month, is a fighting stick that comes with 20 classic SNK fighting games pre-installed, SNK announced. It will be released worldwide, but a release date has yet to be announced.

Get the details below.

About NEOGEO Arcade Stick Pro

NEOGEO Arcade Stick Pro is an incredibly unique fighting stick in that it comes with fighting games pre-installed! It was inspired by the NEOGEO CD’s controller design and was blown up to fighting stick size. (W 430mm × D 215mm × H 125mm) Additionally, the arcade stick can switch between two modes: Arcade Stick Mode and Console Mode.

At the moment, we have plans for a world-wide release. (However, please understand that the specifics may change based on the country.) Please wait for more updates concerning launch date and price.

NEOGEO Arcade Stick

NEOGEO Arcade Stick

Joystick Mode

In this mode, you can use the arcade stick normally by simply plugging it into a NEOGEO mini or PC. We guarantee a solid experience with this arcade stick.

NEOGEO Arcade Stick

Console Mode

In this mode, simply connect the stick via an HDMI cable into a TV and get ready to enjoy some of SNK’s finest fighting games. There are 20 pre-installed NEOGEO classics just waiting to be played. You can even rearrange the button layout in the options menu. Also, you can attach NEOGEO mini PAD controllers or even another NEOGEO Arcade Stick Pro for some glorious two-player action!

NEOGEO Arcade Stick

https://gematsu.com/2019/09/neogeo-arcade-stick-pro-is-a-fighting-stick-with-20-classic-snk-fighting-games-pre-installed

37 minutos atrás, Dav disse:

The NEOGEO Arcade Stick Pro, which was first announced earlier this month, is a fighting stick that comes with 20 classic SNK fighting games pre-installed, SNK announced. It will be released worldwide, but a release date has yet to be announced.

Get the details below.

About NEOGEO Arcade Stick Pro

NEOGEO Arcade Stick Pro is an incredibly unique fighting stick in that it comes with fighting games pre-installed! It was inspired by the NEOGEO CD’s controller design and was blown up to fighting stick size. (W 430mm × D 215mm × H 125mm) Additionally, the arcade stick can switch between two modes: Arcade Stick Mode and Console Mode.

At the moment, we have plans for a world-wide release. (However, please understand that the specifics may change based on the country.) Please wait for more updates concerning launch date and price.

NEOGEO Arcade Stick

NEOGEO Arcade Stick

Joystick Mode

In this mode, you can use the arcade stick normally by simply plugging it into a NEOGEO mini or PC. We guarantee a solid experience with this arcade stick.

NEOGEO Arcade Stick

Console Mode

In this mode, simply connect the stick via an HDMI cable into a TV and get ready to enjoy some of SNK’s finest fighting games. There are 20 pre-installed NEOGEO classics just waiting to be played. You can even rearrange the button layout in the options menu. Also, you can attach NEOGEO mini PAD controllers or even another NEOGEO Arcade Stick Pro for some glorious two-player action!

NEOGEO Arcade Stick

https://gematsu.com/2019/09/neogeo-arcade-stick-pro-is-a-fighting-stick-with-20-classic-snk-fighting-games-pre-installed

Gostei do Design, limpo e direto.
Pode ser para concorrer com o da Capcom: Sim!Não!  Mas poderiam ter colocado o Design  clássico do Controle do Neo Geo AES em vez de uma versão arcade do controle do Neo Geo CD. O controlão negão é bem ícone!

Gostei desse Arcade, até o da Capcom eu gostei, pena que vão ser todos caríssimos. 

Em 10/09/2019 at 10:57, Hill top zone disse:

Gostei do Design, limpo e direto.
Pode ser para concorrer com o da Capcom: Sim!Não!  Mas poderiam ter colocado o Design  clássico do Controle do Neo Geo AES em vez de uma versão arcade do controle do Neo Geo CD. O controlão negão é bem ícone!

Mas do controle negao já existe o do neogeo x que pode ser comprado a parte (tenho dois) e serve no pc tbm. Mas não serve no mini. Deveria sair algum adaptador ou relançar dele pro mini tbm dessa vez com a qualidade SNK e não TOMMO. 

Edited by vxand

5 minutos atrás, P-Chan disse:

Essa alavanca analógica tem cara de que quebra fácil como a do Nintendo 64.

Poxa, a SNK experiente em controles desde do AES será? nunca joguei no controle arcade do original Neo Geo cartucho, ele é frágil? se for, lascou! 

O controle original trincava a bolinha de cima, mas ela não saía

Ficava esteticamente feio

Só.

37 minutos atrás, burn disse:

O controle original trincava a bolinha de cima, mas ela não saía

Ficava esteticamente feio

Só.

Coisa estranha, por isso adoro o controle do Neo Geo CD, não sei como os chinas ainda não adoram esse controle em alguns videogames multijogos na memoria. 

Tinham que lançar a versão negão com a alavanca estilo bastão como existe nós fliperamas daqui em vez da versão bola dos arcades orientais...pois a versão bola e ergonomicamente ruim...

Ae ficaria Full of win

Edited by sonda 2

Acho que a alavanca de bolinha é padrão, então é só comprar o bastão e substituir.

Achei o lançamento sem sentido. O mini agregou, pois é um item diferente, colecionável, agora esse controle não agrega em nada.

13 horas atrás, vxand disse:

Mas do controle negao já existe o do neogeo x...

Sim, foi lançado mas foi com uma onda diferente e fora da Snk.

11 horas atrás, P-Chan disse:

Essa alavanca analógica tem cara de que quebra fácil como a do Nintendo 64.

analogica?

wtf.jpg

10 horas atrás, Sonymaster disse:

Coisa estranha, por isso adoro o controle do Neo Geo CD, não sei como os chinas ainda não adoram esse controle em alguns videogames multijogos na memoria. 

acho q eles devem ter feito um negocio de qualidade mesmo (pq nunca vi um arcade stick de neogeo cd ao vivo) mas seila

NGCDCPnoboxfront.jpg

pra mim nao parece muito um arcade stick real. nao sei o motivo, talvez o tamanho e a alavanca

ja o do aes, quando vc via ao vivo, pensava "esse que é o controle do vg? q foda"

arcade-stick-neo-geo-aes-jpn-occasion.jp

bonus/omake

foto de um controle com o problema cronico da bolinha que eu tinha falado:

neostick1.jpg?resize=400,272

13 horas atrás, burn disse:

analogica?

wtf.jpg

acho q eles devem ter feito um negocio de qualidade mesmo (pq nunca vi um arcade stick de neogeo cd ao vivo) mas seila

NGCDCPnoboxfront.jpg

pra mim nao parece muito um arcade stick real. nao sei o motivo, talvez o tamanho e a alavanca

ja o do aes, quando vc via ao vivo, pensava "esse que é o controle do vg? q foda"

arcade-stick-neo-geo-aes-jpn-occasion.jp

bonus/omake

foto de um controle com o problema cronico da bolinha que eu tinha falado:

neostick1.jpg?resize=400,272

Jogava Neo Geo cartucho na locadora perto do colégio mas era adaptado para aquelas bancadas, absurdo.