Jump to content
burn

Jogos Estranhos/Bizarros/Curiosos

Recommended Posts

46 minutos atrás, burn disse:

esse eu nunca ouvi ninguem falar na epoca, descobri hj procurando outra coisa

jogo italiano, nivel cps2 de qualidade

o mais impressionante de tudo é que é para DOS

Description

Fight'n Jokes tells the adventures of Jokes, a group of fighters who combat to free their planet from an evil entity.

The game is a 2D beat 'em up with toon-style graphic and sound. It features ten playable characters (like Miopninja, a ninja with glasses, Arturo, a tribute to Ghosts 'N Goblins hero, or Lampaddin, similar to Aladdin's Genie) plus 4 unlockables; a chain combo system; digital audio-cd tracks; final moves called "Dementiality". Graphics are hand-drawn and every characters has about 300 frames of animations.

update: iria ser lancado remake pra nintendo ds (parece que ios tmb) mas foi cancelado, nao se sabe pq:

pagina desse remake (consta que esta "on hold") http://blog.mentaldrink.com/toonfighterz

Cara além de me impressionar que era para DOS, me impressionei com os gráficos, a fluidez e a sátira com os personagens de Street Fighter no cenário rsrs

descobri mais um hj

é a versao vaporwave do lsd dream simulator do ps1, mas bem melhor

é um jogo que surpreende pelo numero de referencias (a maioria obscura), trilha sonora boa, humor e cenarios bem interessantes

vc comeca com o "liker" que é basicamente uma mão fazendo joinha :lula:

Edited by burn

Jogo que eu nem conhecia da época do NES ou melhor Famicom é esse Nekketsu Kouha Kunio-kun (Renegade) que passou no anime Hi Score Girl

Nekketsu-Kouha-Kunio-kun-game-Wallpaper-700x420 Top 10 Classic Games Shown in High Score Girl

Nekketsu-Kouha-Kunio-kun-game-Wallpaper-700x420 Top 10 Classic Games Shown in High Score Girl

• Like 1

28 minutos atrás, Sonymaster disse:

Jogo que eu nem conhecia da época do NES ou melhor Famicom é esse Nekketsu Kouha Kunio-kun (Renegade) que passou no anime Hi Score Girl

Herege! Suma! :spit:

• Like 1

Agora, Minda disse:

Herege! Suma! :spit:

Hehehehehehehehe conhecia mesmo não e tem outro do mesmo anime que é um correndo pela cidade fazendo alguns jogos de rua, mas esqueci o nome.

Alguém gostou de jogar o Divine Sealing do Mega Drive? esse efeito da água logo no começo do jogo é de pirar o cara, putz, nem consigo jogar.

Descobri um agora

Shinkai Densetsu Meremanoid

s-l300.jpg

Um rpg de SEREIAS

É

Lol

Mulher eu entendo por ser meio att whore por natureza

Mas "homem" é novidade pra mim

Sinal dos tempos

6 horas atrás, sonda 2 disse:

um primor artistico esse jogo do saturn

Ow o jogo pode ser o nonsense mais drogado doidão de drogas mas é um dos gráficos mais fodas que estou vendo! Pqp, fantástico.

Vendo aquele personagem grandão não sei pq me lembrou o Rayman Legends.

esse entraria na lista amigos? vai ser lançado ano que vem

Say No! More, one-button game about saying “no,” announced for Switch, PC, and iOS

Thunderful Publishing and developer Studio Fizbin have announced Say No! More, a game about defending yourself against mean colleagues and bosses, while also discovering the power of friendship. It will launch for Switch, PC, and iOS, in summer 2020.

Here is an overview of the game, via Thunderful Publishing:

About
Say No! More is a one-button game that is all about saying “No!” In a world where the word “No!” has been virtually banished, you start an internship at a company run by arrogant people. Everyone is convinced that the value of a person is defined only by their professional experience. After being bullied by colleagues and supervisors and used as a “yes”-puppet, you’ll find an old self-help tape titled “Say No! More.”

In addition to the helpful hints from the Coach, the “No!”-expert, driving songs motivate you to finally say “No!” Therefore, it’s important to find more cassette tapes in the game to help you grow a stronger, louder, and more significant No! You will end up facing your bullies while inspiring other employees and finally destroying the evil gang of abusive superiors and CEOs.

Key Features
Learn how to say No!

Additional Features
Charge your No! for bigger effect!
Make friends in your lunchbreak!
Laugh out loud because this game is very funny!
Irritate your colleagues!
Laugh at them!
Clap at them!
Hmmm at them!
Make them feel you listen to them, but sarcastically!
Say No! in many different languages!
Customize your character!
Fight mean colleagues, supervisors and bosses!
And many more yet to announced things!

https://gematsu.com/2019/11/say-no-more-one-button-game-about-saying-no-announced-for-switch-pc-and-ios

Edited by Dav
  • Like 1

Hahahaha pensei que fosse ser tipo incredible crisis mas me enganei

Em 15/10/2019 at 00:21, sonda 2 disse:

um primor artistico esse jogo do saturn

Que daora esses gráficos! Uma coisa que eu gostava muito dessa época eram esses jogos obscuros que saíam muito apenas no oriente para o Saturn (já que quase nada de Saturn vinha para o ocidente na verdade). Eu lembro que as vezes via umas coisas assim nas revistas da época e ficava babando querendo jogar.

Em 08/12/2019 at 11:20, Snayperskaya disse:

Novo release:

Mas fica tremendo assim ou foi merda de edição? Nem consegui ver o vídeo direito sem ficar com dor na vista.

1 hora atrás, ragecom disse:

Mas fica tremendo assim ou foi merda de edição? Nem consegui ver o vídeo direito sem ficar com dor na vista.

Deve ser do jogo.

Desde o ano passado tem aparecido uma penca de jogos baseados no universo Touhou, sendo a maioria bem requenguela.

Em 19/11/2019 at 20:12, Dav disse:

esse entraria na lista amigos? vai ser lançado ano que vem

Say No! More, one-button game about saying “no,” announced for Switch, PC, and iOS

Thunderful Publishing and developer Studio Fizbin have announced Say No! More, a game about defending yourself against mean colleagues and bosses, while also discovering the power of friendship. It will launch for Switch, PC, and iOS, in summer 2020.

Here is an overview of the game, via Thunderful Publishing:

About
Say No! More is a one-button game that is all about saying “No!” In a world where the word “No!” has been virtually banished, you start an internship at a company run by arrogant people. Everyone is convinced that the value of a person is defined only by their professional experience. After being bullied by colleagues and supervisors and used as a “yes”-puppet, you’ll find an old self-help tape titled “Say No! More.”

In addition to the helpful hints from the Coach, the “No!”-expert, driving songs motivate you to finally say “No!” Therefore, it’s important to find more cassette tapes in the game to help you grow a stronger, louder, and more significant No! You will end up facing your bullies while inspiring other employees and finally destroying the evil gang of abusive superiors and CEOs.

Key Features
Learn how to say No!

Additional Features
Charge your No! for bigger effect!
Make friends in your lunchbreak!
Laugh out loud because this game is very funny!
Irritate your colleagues!
Laugh at them!
Clap at them!
Hmmm at them!
Make them feel you listen to them, but sarcastically!
Say No! in many different languages!
Customize your character!
Fight mean colleagues, supervisors and bosses!
And many more yet to announced things!

https://gematsu.com/2019/11/say-no-more-one-button-game-about-saying-no-announced-for-switch-pc-and-ios

Um jogo de um botão só pra dizer não. A que ponto chegamos!

Isso não é nada

Parece até q vc não viu o simulador de pedra

Edited by burn