Jump to content

Farewell, Pro Evolution Soccer / Winning Eleven.

Dav
 Share

Recommended Posts

Pro Evolution Soccer series rebranded eFootball, goes free-to-play

Farewell, Pro Evolution Soccer / Winning Eleven.

eFootball

The next iteration of Konami’s Pro Evolution Soccer series (Winning Eleven in Europe and Japan) will rebrand to simply eFootball and launch as a completely free-to-play title this fall, publisher and developer Konami announced. It will be available for PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, PC (Steam, Microsoft Store), iOS, and Android.

Get the first details below, via the game’s official website.

■ From PES to eFootball

It all began with the implacable determination to create a revolutionary soccer platform.

Our ambition was to recreate the perfect soccer environment, from the grass on the field, to the players’ movement, all the way to the crowds in the stadium.

To this end, we decided to create a new soccer engine with a newly built animation system and revamped game commands.

The final result was even more impressive than we had originally conceived.

We went beyond the border of PES, into a new realm of virtual soccer.

To signal this new era, we have decided to part ways with our beloved PES brand and rename it eFootball!

Now we hope that you can enjoy this brand-new soccer experience that eFootball has to offer.

■ Free-to-Play and Cross-Platform

To ensure that all soccer fans can enjoy the ultimate head-to-head action, eFootball is available free-to-play on multiple devices! Furthermore, in the near future it will become completely cross-platform, allowing everyone to join the fun without being held back by their device of choice. eFootball will take eSports to the next level, becoming the ultimate soccer experience!

■ Get Ready for New-Gen

You can enjoy cutting-edge graphics and incomparable immersion on new-gen consoles, such as PlayStation 5 and Xbox Series X|S!

Supported devices include PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, Windows 10 (PC), Steam (PC), iOS, and Android.

■ Roadmap

Last, but not least, we have a plethora of new features, modes, and events that will be released in the near future! For more information on our plans for eFootball, see the development roadmap below.

eFootball

Early Fall

• All-new gameplay experience, powered by Unreal Engine.
  • Cross-generation matchmaking (i.e. PlayStation 5 vs. PlayStation 4, Xbox Series X|S vs. Xbox One).
  • Local matches featuring FC Barcelona, Juventus, FC Bayern, Manchester United, and more.

Fall

• Cross-platform matchmaking between consoles and PC (i.e. PlayStation 5 vs. Xbox Series X|S, PlayStation 5 vs. PC Steam , etc.).
  • Team Building Mode (Name TBC) opened – Build your own team by acquiring players.
  • Online Leagues (Name TBC) opened – Take your original team and compete in a global, competitive league.
  • Match Pass system – Earn items and players by playing eFootball.

Winter

• Mobile controller support added.
  • Full cross-platform matchmaking across all available platforms including mobile when using a compatible controller.
  • Professional and amateur esports tournaments kick-off.

Watch the announcement trailer below.

https://www.gematsu.com/2021/07/pro-evolution-soccer-series-rebranded-efootball-goes-free-to-play

• Like 1

Bom, já que é de graça vou voltar a dá uma chance ao novo "PES" e ver como ficou. 

Bom também que não vai haver mais versões anuais, e sim atualizações. 

O problema é que agora vão querer lucrar com micro transações, e com isto talvez seja necessário pagar para jogar com certos times ou estádios por exemplo. 

E por ser "de graça" e sem versões anuais, fiquei curioso em saber como será o seu desempenho frente ao FIFA. 

• Upvote 1

é, essa foi a ultima cartada possível de lutar contra o Fifa, eu troquei o PES pelo Fifa12 e nunca mais olhei pra trás... testei duas versões depois disso que nem lembro quais foram, só fizeram eu ter mais certeza de continuar no Fifa.

• Like 1

Nas ultimas edições já estavam tentando fazer alguma transição para isso e já tinha as versões "grátis" também. Pelo menos não vai ficar todo ano relançando praticamente o mesmo jogo.

Acho muito dificil chegar perto da popularidade do fifa nessa questão do e-sports. Gostava desse jogo quando tinha aquele estilo mais arcade, era um diferencial dele para o fifa que sempre procurou mais o "realismo".

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Em 22/07/2021 at 14:51, weezer disse:

Quantas franquias a Konami já matou?

Em 22/07/2021 at 14:51, Daileon disse:

Acho que todas.

Em 07/08/2021 at 13:53, DHX disse:

Com isso ela oficializa o fim né ?

Agora é pachinko é jogo para mong... mobile

RIP Konami. 

Edited by Jin Kazama

Kkkk... eu baixei esse game no PS5, para ver de qual era e tal. Decepção.
Assim, em termos de gameplay, é o mesmo jogo de sempre, o que para mim, é uma coisa boa, no entanto, é também uma coisa ruim, pois mostra que o game não evoluiu PORCARIA NENHUMA desde os primórdios do Playstation 1.

Uma pena eu detestar a jogabilidade da série FIFA, mas eu tenho que tirar o meu chapéu para ela pois, no quesito evolução, é inegável o quanto o game melhorou ao longo dos anos. Assim, falando do jogo como um todo e não apenas da jogabilidade.

Em 01/10/2021 at 10:20, Maedhros disse:

PES morreu em 2008. Só maluco que ainda insiste com esse jogo. :lol:

Bem isso mesmo. O último PES bom foi ainda na época do PS2. Do PS3 em diante, FIFA reinou. 

Em 01/10/2021 at 10:20, Maedhros disse:

PES morreu em 2008. Só maluco que ainda insiste com esse jogo. :lol:

2013 foi ultimo ano "da engine clássica" depois veio a Fox engine e o resto vcs sabem...
Até ai, por mais que galere já tivesse hypada no Fifa o PES era uma opção competitiva viável, depois disso, meo deos...
E o FIFA se perdeu demais na mão do Handicap.

Fifa é na verdade a única opção hoje em dia. Mas eu acho que só piorou com o tempo... o jogo pra mim está cada ano mais lento e mais puxado para o lado de um "simulador" do que um jogo de futebol "normal". Eu já perdi um pouco o interesse. Era hora de surgir um novo concorrente a altura.

20 minutos atrás, setzer disse:

Fifa é na verdade a única opção hoje em dia. Mas eu acho que só piorou com o tempo... o jogo pra mim está cada ano mais lento e mais puxado para o lado de um "simulador" do que um jogo de futebol "normal". Eu já perdi um pouco o interesse. Era hora de surgir um novo concorrente a altura.

Bom,eu não sou jogador de jogo de futebol mas lendo a sua indignação percebo que a chance da Konami era agora e ela perdeu com estas falhas.

Até pq acredito que esta indignação sua possa surgir de muitos outros.

• Like 1

1 hora atrás, Hill top zone disse:

Bom,eu não sou jogador de jogo de futebol mas lendo a sua indignação percebo que a chance da Konami era agora e ela perdeu com estas falhas.

Até pq acredito que esta indignação sua possa surgir de muitos outros.

Também acho que a oportunidade era essa. Agora que ela já se queimou com o "novo" título, já fica sem credibilidade. Eu não sei se os jogadores de Fifa em geral também não estão gostando dessas coisas que mencionei, até porque não sou jogador hardcore de Fifa. Mas eu pelo menos ando perdendo bastante o interesse com esse jogo arrastado que Fifa tá virando.