Jump to content

GTA Trilogy Remaster (III, Vice City, San Andreas)


setzer
 Share

Recommended Posts

8 horas atrás, weezer disse:

Os jogos seriam facilimos se fossem jogos modernos com checkpoint toda hora, o que enchia o saco era toda vez que morrer ter que pegar o taxi no hospital, voltar, fazer tudo de novo.

E deveriam mesmo ter posto esses checkpoints. Ninguem hoje quer ser master blaster em missão de R.C. ou de perseguição no trem, quer curtir o visual zoado, a história e as músicas. Temos um zilhão de coisa pra jogar, não é mais o caso de fritar o DVDzinho por centenas de horas como no PS2/Xbox...

Edited by PekSGN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Estou rejogando o gta santo andre e o jogo até que esta fluindo bem, já terminei a parte inicial e parte de san fierro. Se focar só nas missões principais vai bem rápido, o problema é que tem muita atividade paralela e ai a gente acaba se perdendo.

 

Aquela missão do aviãozinho ainda é um terror, mas eu acho que eles colocaram mais tempo no timer, no jogo original era bem mais tenso, lembro que precisava tentar umas 10x antes de conseguir passar.

Edited by Maedhros
Link to comment
Share on other sites

10 minutos atrás, Maedhros disse:

Aquela missão do aviãozinho ainda é um terror, mas eu acho que eles colocaram mais tempo no timer, no jogo original era bem mais tenso, lembro que precisava tentar umas 10x antes de conseguir passar.

tomara mesmo.

Link to comment
Share on other sites

Interessante que eu não sinto como sendo jogos que envelheceram mal. Pelo contrário, acho perfeitamente jogável hoje em dia, e sequer o checkpoint inexistente me faz falta. Mas talvez meu caso seja muito pela nostalgia mesmo. 

Mas vou esperar o preço dessa trilogia baixar pra comprar, já que não pretendia rejogar agora de qualquer forma, independente dos bugs.

Link to comment
Share on other sites

3 horas atrás, setzer disse:

Interessante que eu não sinto como sendo jogos que envelheceram mal. Pelo contrário, acho perfeitamente jogável hoje em dia, e sequer o checkpoint inexistente me faz falta. Mas talvez meu caso seja muito pela nostalgia mesmo. 

Mas vou esperar o preço dessa trilogia baixar pra comprar, já que não pretendia rejogar agora de qualquer forma, independente dos bugs.

Minha crítica a falta de checkpoints é sobre as missões principais (que já era um problema pra mim na época), sair dirigindo/ouvindo música/destruindo tudo por aí nunca envelheceu mesmo

Edited by weezer
Link to comment
Share on other sites

7 horas atrás, E182 disse:

Vocês falando de checkpoint.. Eles criaram uns auto saves.. Que já facilita.. Morreu? Vai no último auto save.. Que vai pro começo da missão 

Isso é tão anos 2000... :lol: Só faltou ter 2 memory cards com saves diferentes gravados.

Link to comment
Share on other sites

Rockstar Games pede desculpas pelo lançamento de GTA Trilogy

 

A Rockstar Games publicou hoje (19) uma nota oficial na qual pede desculpas pelo lançamento de Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. O jogo chegou ao mercado com muitos problemas técnicos, incluindo bugs e visual duvidoso.

"Primeiramente, gostaríamos de pedir nossas sinceras desculpas a todos que encontraram problemas jogando estes games", disse a produtora no texto publicado em seu site oficial.

No comunicado, a empresa afirma que a série Grand Theft Auto e os jogos que compõe a trilogia remaster são bastante especiais para ela e para os fãs ao redor do mundo, reconhecendo em seguida que o lançamento não foi ideal. O texto afirma que a versão atualizada dos clássicos não foi lançada em um estado que vai de encontro com os critérios de qualidade da Rockstar e dos fãs.

"Temos planos em ação para corrigir os problemas técnicos e aprimorar cada jogo de agora em diante", disse a Rockstar. A empresa promete que "com cada atualização planejada, os jogos vão alcançar o nível de qualidade que merecem ter".

No comunicado, a companhia promete uma atualização para "os próximos dias" para todas as versões de GTA Trilogy, visando corrigir alguns dos bugs e glitches, mas sem entrar em maiores detalhes.

A empresa se diz ciente sobre alguns de seus desenvolvedores estarem sendo assediados na internet, e pede que os fãs parem com tal comportamento. Além disso, a Rockstar afirma que as versões originais de GTA 3, Vice City e San Andreas serão disponibilizadas novamente em um novo bundle.

Jogadores que adquiriram a trilogia remaster para PC pela Rockstar Store ou que fizerem a compra na loja online até o dia 30 de junho de 2022 receberão o novo bundle com os clássicos para computador gratuitamente. A produtora promete mais detalhes quando os jogos retornarem para a Rockstar Store.

 

Fonte: https://www.tecmundo.com.br/voxel/229050-rockstar-games-pede-desculpas-lancamento-gta-trilogy.htm

Link to comment
Share on other sites

2 horas atrás, Duca disse:

Rockstar Games pede desculpas pelo lançamento de GTA Trilogy

 

A Rockstar Games publicou hoje (19) uma nota oficial na qual pede desculpas pelo lançamento de Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. O jogo chegou ao mercado com muitos problemas técnicos, incluindo bugs e visual duvidoso.

"Primeiramente, gostaríamos de pedir nossas sinceras desculpas a todos que encontraram problemas jogando estes games", disse a produtora no texto publicado em seu site oficial.

No comunicado, a empresa afirma que a série Grand Theft Auto e os jogos que compõe a trilogia remaster são bastante especiais para ela e para os fãs ao redor do mundo, reconhecendo em seguida que o lançamento não foi ideal. O texto afirma que a versão atualizada dos clássicos não foi lançada em um estado que vai de encontro com os critérios de qualidade da Rockstar e dos fãs.

"Temos planos em ação para corrigir os problemas técnicos e aprimorar cada jogo de agora em diante", disse a Rockstar. A empresa promete que "com cada atualização planejada, os jogos vão alcançar o nível de qualidade que merecem ter".

No comunicado, a companhia promete uma atualização para "os próximos dias" para todas as versões de GTA Trilogy, visando corrigir alguns dos bugs e glitches, mas sem entrar em maiores detalhes.

A empresa se diz ciente sobre alguns de seus desenvolvedores estarem sendo assediados na internet, e pede que os fãs parem com tal comportamento. Além disso, a Rockstar afirma que as versões originais de GTA 3, Vice City e San Andreas serão disponibilizadas novamente em um novo bundle.

Jogadores que adquiriram a trilogia remaster para PC pela Rockstar Store ou que fizerem a compra na loja online até o dia 30 de junho de 2022 receberão o novo bundle com os clássicos para computador gratuitamente. A produtora promete mais detalhes quando os jogos retornarem para a Rockstar Store.

 

Fonte: https://www.tecmundo.com.br/voxel/229050-rockstar-games-pede-desculpas-lancamento-gta-trilogy.htm

Ou seja... Nada "Definitivo" :lol: 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Quando lançam algo assim eu fico me perguntando: não existe ninguém que tenha que jogar antes do jogo ser lançado, pra checar se tá tudo ok?

Porque não é possível a que a empresa pense que talvez esse monte de bug possa passar despercebido pelos jogadores.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 horas atrás, PekSGN disse:

"desculpas" o meu ovo, os cara tinham plena consciência dessa merda e tacaram o foda-se.

 

1 minuto atrás, setzer disse:

Quando lançam algo assim eu fico me perguntando: não existe ninguém que tenha que jogar antes do jogo ser lançado, pra checar se tá tudo ok?

Porque não é possível a que a empresa pense que talvez esse monte de bug possa passar despercebido pelos jogadores.

antigamente tinha o pessoal que testava os jogos antes de sair...sera que acabaram com isso? aparecia ate nos creditos do jogo.

Link to comment
Share on other sites

Versão zoada vai valorizar quando sair a corrigida kkk

Falando sério, baita relaxo com o consumidor. Acreditaram mesmo que ninguém notaria? 

Duvido muito. Se colar colou e tacaram o f. mesmo.

1 hora atrás, Dav disse:

 

antigamente tinha o pessoal que testava os jogos antes de sair...sera que acabaram com isso? aparecia ate nos créditos do jogo.

Pelo jeito esta mais fácil aguardar as criticas e ir mexendo aos poucos e entregando como novidades. Pra que bancar testadores se as cobaias viraram os próprios consumidores finais?!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hora atrás, setzer disse:

Quando lançam algo assim eu fico me perguntando: não existe ninguém que tenha que jogar antes do jogo ser lançado, pra checar se tá tudo ok?

Porque não é possível a que a empresa pense que talvez esse monte de bug possa passar despercebido pelos jogadores.

A verdade é que é sem consequencias esse tipo de lançamento flopado. Fãs reclamam na Internet mas cagam, continuam comprando. Game é uma coisa que ninguém consegue ignorar. Fallout e Skyrim tiveram lançamentos desastrosos com bugs assim e não impediu que vendessem igual água, são entre as franquias mais populares. O No Man Sky só se fodeu por ser indie, mas mesmo ele se recuperou.

O desastre do Cyberpunk? Das 13 fucking milhões de unidades recebidas, só 13 mil pessoas pediram reembolso

https://www.polygon.com/2021/4/22/22398340/cd-projekt-red-april-2021-investors-call-refund-details-costs

A verdade é que a cultura gamer é extremamente consumista, impulsiva, devota demais a franquias e com FOMO enorme, ninguém consegue boicotar nada, pelo menos hoje em dia. Nos anos 90 talvez fosse diferente. Daikatana hypado a beça. É ruim? Flopou, piada, sumiu. Mas hoje com redes sociais, bilhões pra marketing lavagem cerebral (e não apenas um ad do Romero numa revista) e etc é difícil

Edited by weezer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutos atrás, weezer disse:

A verdade é que é sem consequencias esse tipo de lançamento flopado. Fãs reclamam na Internet mas cagam, continuam comprando. Game é uma coisa que ninguém consegue ignorar. Fallout e Skyrim tiveram lançamentos desastrosos com bugs assim e não impediu que vendessem igual água, são entre as franquias mais populares. O No Man Sky só se fodeu por ser indie, mas mesmo ele se recuperou.

O desastre do Cyberpunk? Das 13 fucking milhões de unidades recebidas, só 13 mil pessoas pediram reembolso

https://www.polygon.com/2021/4/22/22398340/cd-projekt-red-april-2021-investors-call-refund-details-costs

A verdade é que a cultura gamer é extremamente consumista, impulsiva, devota demais a franquias e com FOMO enorme, ninguém consegue boicotar nada, pelo menos hoje em dia. Nos anos 90 talvez fosse diferente. Daikatana hypado a beça. É ruim? Flopou, piada, sumiu. Mas hoje com redes sociais, bilhões pra marketing lavagem cerebral (e não apenas um ad do Romero numa revista) e etc é difícil

umberto_eco_as_midias_sociais_deram_o_di

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Já arrumaram vários bugs:

https://www.polygon.com/platform/amp/22809777/gta-trilogy-definitive-edition-patch-update-graphics


 

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition Title Update Notes 1.03

General - PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC

  • Stability improvements
  • Added the cinematic camera, which can be toggled by cycling through the camera modes when in game
  • Fixed a number of misspellings on texture art/signage
  • Fixed a number of instances where rain would appear indoors during cutscenes

Grand Theft Auto III – The Definitive Edition

  • Adjusted the rain during the Give Me Liberty intro cutscene so it matches what is visible during gameplay
  • Improved the resolution of the signs on taxi front doors
  • Fixed an issue where rain could be seen inside the mansion during the cutscene to the mission Cutting the Grass
  • Fixed an issue where rain could be seen inside Donald Love’s apartment during the cutscene to the mission Liberator
  • Fixed an issue where rain could be seen inside Luigi’s Club during the cutscene to the mission Don’t Spank Ma Bitch Up
  • Fixed an issue where rain could be seen inside Joey’s Garage during the cutscene to the mission Cipriani’s Chauffeur
  • Fixed an issue where rain could be seen inside during the cutscene to the mission Bomb Da Base: Act I
  • Fixed an issue where the rain appears under water when falling
  • Fixed an issue where grass could be seen inside Joey’s garage during the outro of the mission Drive Misty For Me
  • Fixed an issue where a wall texture near the hospital in Portland appeared incorrectly while driving
  • Fixed an issue where pink or black textures would appear on the floor of the Turtle Head Fish Co.
  • Fixed an issue in the audio menu where the Dialog Volume slider did not adjust the sample audio being played
  • Fixed an issue where UI would overlap the timer when doing taxi or vigilante missions
  • Fixed an issue with missing object collision on walls below the Callahan Bridge in Chinatown
  • Fixed an issue where the player was able to stretch a two-seater vehicle using the car crusher
  • Fixed several camera issues when playing RC missions
  • Fixed an issue where misaligned text would appear after delivering to the Import Garage
  • Fixed an issue where the mission title would linger on screen too long at the beginning of any mission
  • Fixed an issue with texture display on the Staunton Pay ‘n’ Spray sign
  • Fixed an issue where the wheels were not connected to the vehicle being worked on by Joey
  • Fixed a spelling error on the Deli and Pizza storefront on Staunton Island

Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition

  • Ad banners added to the sides of the Rumpo, Coach, Benson, and Boxville vehicles
  • Fixed an issue where the cutscene at the end of the mission Shakedown would hang as it transitioned back to gameplay
  • Fixed an issue where rain could be seen inside during the cutscene to the mission Publicity Tour
  • Fixed an issue where rain could be seen inside during the cutscene to the mission Alloy Wheels of Steel
  • Fixed an issue where rain could be seen inside the limo during the cutscene to the mission Two Bit Hit
  • Fixed an issue with Tommy’s hands when wearing the Havana Outfit in the mission Shakedown
  • Fixed an issue in the mission Cop Land where the mission would fail when the café would blow up
  • Fixed an issue where the Diaz mansion had missing textures during the outro to the mission Rub Out
  • Fixed a crash at the end of the mission Checkpoint Charlie
  • Fixed a crash encountered during the Bloodring Arena Event
  • Fixed an issue where texture corruption could be seen on the roads during extended play sessions
  • Fixed a 10 second pause when listening to the radio station V-Rock
  • Fixed a 15 second pause when listening to the radio station Wildstyle Radio
  • Fixed an issue during the cutscene for Supply and Demand where ambient characters were present during the cutscene
  • Fixed a hole in the game world near Café Robina
  • Fixed a spelling error on the Welcome to Vice City billboard near the airport
  • Fixed an error with the Shaft Hot Dog stand logo
  • Fixed several texture issues that appeared on island walls
  • Fixed an issue where crates could not be destroyed during the mission Gun Runner, preventing game progression
  • Fixed an issue where the flamethrower was damaging items behind Tommy
  • Fixed a hole in the game world when standing on Tommy’s wardrobe in the Ocean View Hotel
  • Fixed an issue where the ramped Packer vehicle textures would corrupt while Tommy is standing in close proximity
  • Fixed an issue where corrupt textures would appear on the road if failing the mission Hog Tied
  • Fixed an issue where corrupt textures would appear on the road if failing the mission Boomshine Saigon
  • Fixed an issue where glass particles would appear oversized when shattering the windows of the Gash Store
  • Fixed several texture corruption issues that appeared on the Enforcer police van
  • Fixed an issue where the barrel of the minigun did not spin when fired
  • Fixed an issue where the main rotor speed of helicopters did not match the rear rotor speed
  • Fixed an issue on the mini map where the swimming pool shaped like the Rockstar Games logo was incorrectly reflected on the mini map for Starfish Island
  • Fixed a texture corruption issue on traffic lights and foliage when raining on the mainland
  • Fixed an issue where the sign was not properly animating on Hyman Memorial Stadium
  • Fixed a spelling error on the Mavis Bookstore window
  • Fixed a spelling error when the player is busted during the Paramedic missions
  • Fixed an issue where Tommy appears small while standing in front of buildings in Little Havana
  • Fixed an issue where Lance would be duplicated after restarting the mission Copland
  • Fixed an issue where the open graves behind Funeraria Romero were not visible

Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition 

  • Introduced cloud cover at high altitude
  • Added alternate walking and running animations when CJ is at Max Fat or Max Muscle
  • Fixed several issues with grass textures that did not display properly
  • Fixed a white outline in Cesar’s hairline during the cutscene to the mission King in Exile
  • Fixed an issue with CJ’s body in the cutscene to the mission The Meat Business
  • Fixed an issue with CJ’s body during the opening cutscene to the mission Supply Lines
  • Fixed an issue with Cesar’s fingers during the end scene of the mission Cesar Vialpando
  • Fixed an issue with Cesar’s fingers during the end scene of the mission Wu Zi Mu
  • Fixed a save game issue at the end of the mission Blood Bowl
  • Fixed a crash that occurred during the mission Dam and Blast
  • Fixed a texture corruption issue that occurred after prolonged gameplay
  • Fixed an issue where CJ and Big Smoke would get stuck near the end of the mission Just Business
  • Fixed a crash that occurred when drowning near the Ocean Beach end of South Bridge
  • Fixed an issue where CJ’s face would obscure the camera when looking behind him while riding a quad bike
  • Fixed an issue where CJ’s face would obscure the camera when looking behind him while piloting the Hydra in first person view
  • Fixed a crash experienced when retrying a checkpoint during the mission Ice Cold Killa
  • Fixed a spelling error on a Mexican food advertisement
  • Fixed a spelling error on a guitar store shop front
  • Fixed an issue where players were able to purchase cornrows at the barbershop without sufficient funds
  • Fixed a missing bridge in the Shady Creeks section of the map
  • Fixed a bug where the burger on the Burger Shot sign was not spinning
  • Fixed a spelling error on the FleischBerg factory sign
  • Fixed multiple issues in cutscenes where CJ’s arms clip through his body while at Max Fat
  • Fixed a lighting issue in the Rockshore West Safehouse
  • Fixed an issue where the Wasted or Busted screen could be seen when loading an autosave file
  • Fixed graphical corruption on CJ’s head and body during the motel sequence of the mission Reuniting the Families
  • Fixed an issue where window panes are translucent at the Dillmore gas station during the mission Tanker Commander
  • Fixed an issue where tattoos would project out of CJ’s lower arm when he has a muscular body type
  • Fixed an issue where rain drops did not appear on the water surface
  • Fixed an issue where various map icons, such as mission blips, would pop in and out of the radar while panning and rotating the camera
  • Fixed an issue where NPC’s who wear numbered jerseys no longer had a random number overlapping the number 7
  • Fixed an issue where the rain was not displayed corrected when flying during rainy or stormy weather conditions
  • Fixed an issue with the audio not playing properly when using the changing room at any of CJ’s properties
  • Fixed an issue where CJ’s forklift would not act as intended during the mission Robbing Uncle Sam
  • Fixed an issue with the shape of the Donut and Nut props at the Tuff Nuts donut shop
  • Fixed a spelling error with the storefront Sayonara
  • Fixed an issue where the Dodo plane had an inverted nose cone
  • Fixed an issue where boat propellers did not spin properly
  • Fixed an issue where the minigun barrel did not spin when fired
  • Fixed an issue where the incorrect police station sign did not appear in Las Venturas
  • Fixed an issue where the wrong prices were appearing on the Burger Shot’s outside menu
  • Fixed an issue where CJ appeared too dark when in the 69 Cent store
  • Fixed an issue where haircuts would be swapped out with the Caesar haircut anytime CJ wore a hat
  • Fixed an issue where the radar would disappear after getting caught in the mission Home Invasion
  • Fixed an issue where police cars could clip through the ground
  • Fixed an issue where the UFO prop did not rotate at the Lil’ Probe Inn

Xbox One – All Titles

  • Fixed an issue where the game would not respond for several seconds after exiting certain interiors
  • Fixed an issue where the player was unable to unlock achievements that other users on other accounts (linked to the same Social Club account) had previously unlocked

PC – All Titles

  • Fixed a bug where players were unable to highlight or select Cancel or Confirm using a controller on the Mission Failed! screen
  • Fixed a bug where players with special characters in the PC account name were unable to save gameplay progress
  • Fixed the in game layout when playing with an ultra-wide screen monitor
  • Fixed an issue where options were not being properly highlighted when hovering a mouse over them
  • Fixed an issue where clicking sections in the game menus too quickly would prevent those menu options from being displayed
  • Fixed an issue where the player was unable to select a UI element with a controller if the mouse cursor is already hovering over it
  • Fixed an issue where, when in Fullscreen, changing the Resolution setting would briefly show the old resolution value
  • Fixed an issue where graphics settings were not saving after restarting the game

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...